Koliko vremena provodite na društvenim mrežama i čemu vam one služe? Da li ih koristite isključivo kao mesto za zabavu i razbibrigu ili kao nepresušni izvor informacija? Sa pojavom interneta i društvenih mreža dobili smo mogućnost da samo jednim klikom dođemo do informacija koje su nam potrebne. Na samom početku, izvor informacija su bili forumi. Danas, kada je prevlast nad tržištem uzeo Google, zajedno sa Facebook-om, društvene mreže su jedno od glavnih mesta gde boravi većina internet korisnika.
Na svom samom početku, Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, Pinterest, Snapchat i ostale društvene mreže su kreirane u svrhu zabave. Njihov glavni cilj je bio da omoguće većem broju korisnika da komuniciraju međusobno. Međutim, svojim rastom i razvitkom, otvorilo se novo polje za same društvene mreže. Kako je broj korisnika rastao, počele su da se šire i marketing aktivnosti na društvenim mrežama. Kompanije su uvidele da mogu da se reklamiraju na njima i tako povećaju prodaju. Tako je, u jednom momentu, Facebook postao platforma na kojoj ste mogli da pronađete apsolutno sve što vas zanima. Pošto se na internetu sve veoma brzo menja, tako je i Facebook polako od društvene mreže koja je služila zabavi, postao platforma za reklamiranje. Instagram dobija sve više korisnika u mladim naraštajima, najviše zbog svoje forme.
Svako ko je imalo ozbiljan u svom poslovanju,oglašava se u digitalnim medijima. Jasno je zašto, ako kompanije nema na Googlu, kao da ne postoji. Osim što su društvene mreže koristan kanal koji povezuje ljude širom sveta, one su idealno mesto na kom možete pronaći usluge koje vas zanimaju ili klijente za vaše usluge. Samo jedan klik nas danas deli od vremenske prognoze, najnovijih vesti iz zemlje i sveta, pozorišnih predstava, koncerata, radionica. Stoga su društvene mreže nešto što treba mudro iskoristiti.
I danas ljudi društvene mreže uglavnom koriste kao mesto zabave. Ali je neosporno da je izvor informacija koje se tamo nude neprocenjiv.
Ono što je dobro kod ovakvog protoka informacija je da vas Facebook-ov algoritam povezuje sa stranicama koje su srodne vašim prethodnim aktivnostima na njemu. Tako da, ukoliko vam iskoči oglas za neku školu, salon lepote,bar, restoran, perionicu,film ili koncert, nemojte pomisliti da je to slučajno. Facebook nam pomaže da lakše pronađemo ono što nas zanima. I hvala mu na tome.
Od trenda svakako ne možemo pobeći. Ni agresija na društvenim mrežama nije zanemarljiva. Ali je potpuno suludo ne iskoristiti ih za nešto korisno. Na taj način društvene mreže i naše prisustvo na njima nam uveliko mogu skratiti vreme kada tražimo nešto što nam je potrebno.